maandag 27 januari 2014

Parisian Selfies

Zoals aangekondigd, zat ik het afgelopen weekend, en tel daar gerust vrijdag bij, in Parijs.
Bij Mon Mari en Son Mari.
'Oekanda? Gajetogenevent?'
Ca c'est juste, chers lecteurs.
Ik zal mij nader verklaren, waarom ik ineens met echtgenoten begin rond te gooien:
Hij en ik hebben samen gestudeerd.
Alé, dat laatste moogt ge met ne serieuze korrel zout nemen, maar kom.
In ieder geval, tijdens ons eindexamen, hebben wij de Burger edelman opgevoerd.
Voor de cultuurbarbaren onder jullie: Molière is dat. Molière ja!
Daarin speelde Mon Mari de hoofdrol, en ik speelde Sa Femme.
Vandaar zijn blogtitel, want u had al lang begrepen dat ik geen namen noem.
Voila. Gesnopen?
Mon Mari heeft Son Mari, wat dus samen het allerallerallerallerallerleukste homokoppel dat ik ken vormt.
En wat heb ik me daar weer un fantastic weekend gehad!
Ik geef u een paar van de vele hoogtepunten mee:

1. We gingen kijken naar de 'la revue réinventée' oftewel 'MuglerFollies'.
Heel de voorstelling zat ik met mijn mond open.
Van verwondering dus, vooraleer u rare gedachten krijgt.
Al-le, maar dan ook al-le goddelijke kostuums werden door Son Mari en zijn team gemaakt.
Nu gij.
Daarvoor alleen al, kruipt ne mens met plezierte uit zijn zetel.
Als u één dezer een reisje Parisien hebt geboekt: DOEN! GAAN! ZEKER!

2. We hingen de blasé toerist uit en bezochten 'Les Arts Décoratifs'.
En trokken daar selfies.
U ziet dat er een Vanfleteren aan mijn verloren is gegaan.
Not.





















3. We dronken elke dag champagne.
De ene keer Spaanse, de andere keer Franse.
En die selfies bleven maar komen.






















4. We aten voor de tv, met een plateau op onze schoot.
En keken terwijl naar the Voice Français.
Ben ik blij dat wij An Lemmens hebben.

We babbelden en taterden.
We passeerden 14 Starbuck's filialen, waar ik toch wel in 2, sugarcrap kocht.
We kregen 3 te gekke, Hollandse wijven over de vloer.
We stapten en stapten en stapten.
We lachten ons een ongeluk.

Ah ja, en ik zou het bijna vergeten: op zondag, zaten we hier.
Waar er gelukkig anderen waren om foto's te trekken





















We kregen een echte goodiebag, comme des vrais stars.





















Het liep daar vol modellen, die ondergoed showden.
Met perfecte lijven. In lingerie.
Elke heteroseksuele man aanwezig, was daar niet rouwig om.

Toevallig, heel toevallig bevond zich bij ons ook deze





















Daar was elke heteroseksuele, biseksuele, homoseksuele en whateverseksuele vrouw aanwezig niet rouwig om.
Mezelf inclusief.


Daar zal ik dan hoogtepunt 5. van maken, watenktezelf?

Ter info: ik heb al een filterke over de foto gegooid, om mijn rood gezicht weg te camoufleren.
Op cruciale momenten, laat mijn lichaam mij blijkbaar in de steek.
Daar ging mijn coolheid.
En zoiets ga ik 'nooitjamaisnevaaa' meer van zo nabij zien.
Maar, ik troost mij met de gedachte, dat dit voor 99,9 % van jullie ook geldt. Ha.

Cheers,
C.

Ps: Trouwens, hebt u de afzichtelijke en gruwelijke styling van onze BV's van den Aldi gezien? Die hadden beter ook een filterke of 86 over hun eigen gegooid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten