woensdag 6 november 2013

k*t /k*k / f*ck /sh*t

Juist, zo'n blog gaat het worden, dus pick your choice.

'Woroem, Caroline, iseriet, ofwa?'
'Ja, erisiet: Tegenwerkers, tegenwerkers, tegenwerkers, overal, wherever you see.'
'Wadisda?'
Awel.
'Nen tegenwerker is een object of een persoon of een situatie, dat uw (mijn dus) leven bemoeilijkt, in superlatieve zin.'
Snappiewappie? Neen?
Ik zal u met plezier overstelpen met voorbeelden der Tegenwerkers.
Zet u efkes neer, pakt u ne koffie, want ge gaat het mogen horen.

De aanval van de Tegenwerkers begon het afgelopen, lange, weekend. Heel geniepig en stil.
Tot uiteindelijk, 6 dagen na datum, vandaag dus, te escaleren tot  'a pain in my precious ass'.
Waardoor ik daarnet mijn klavier bekans tegen de grond heb gegooid.
Iedereen die mij hier aanspreekt, neersabel met een blik 'Cruella de Vil'-waardig.
De Chica daarjuist naar mijn Tegenwerk-geraas-monoloog heeft mogen luisteren. With a smile.
Telefoons nog harder worden dichtgegooid dan anders.
Mijn stiletto-drilpas nu van nog verder al te horen is.
Gezeik van een ander helemaal niet meer wordt aanvaard.
Babbels over koetjes en kalfjes worden afgeketst. Big time.

De Tegenwerkers, tot hiertoe (want ik maak mij geen illusies, it ain't over yet) waren:

- De nieuwe nationale sport: rij met je auto alsof het een fiets is. *koop dan een fiets, fokkers.*
- De meubelwinkel die online pretendeerde: 'wij zijn ook geopend op feestdagen, kom gerust een kijkje nemen' en 01/11 dicht bleek te zijn. *sinds wanneer is 1/11 geen feestdag meer, en waarom hebben we eigenlijk ne fokking site, als hij toch niet up to date is?*
- Het systeem dat mijn harde schijf 'in de cloud' zou back-uppen, zodat ik nooitoftenimmer iets zou kwijt geraken. Na 8u back-up, zat hij aan 9%. *Ik stap sneller naar Compostella, dan dat heel de bazaar in de fokking 'wolk' staat'.*
- De nieuwe nationale sport: ik gebruik geen richtingaanwijzers meer. *want paranormaal zijn we tegenwoordig allemaal*
- De last minute afzegging van een zesmanschap-bijeenkomst. *ditchen is not cool. NOT.*
- Dan maar bij de Prinses gaan hangen, om daar na 2u met een koppijn van jewelste door te gaan. *schoon momentje om Tegen Te Werken, body*
- Een verkoop factuur, die al anderhalve maand over tijd is qua betaling. *ja, het geld groeit bij mij aan de bomen, kom maar eens kijken in de casa*
- Mijn gsm, die ineens elke seconde rinkelt. *ik heb geen tijd om te bellen, lees mijn blogs*
- Op zondag naar de Boomsesteenweg rijden, want: wij zijn 24/7 open. *03/11 hoor niet bij 24/7*
- De nieuwe nationale sport: als het regent rijden we nog maar 20 p/u. *die 5 andere vitessen staan er voor de show, natuurlijk*
- Een mail naar uw boekhouder sturen, een week geleden, en het antwoord laat nog steeds op zich wachten. *oh, oh, oh, oh, wat zijn we toch allemaal druk en belangrijk*
- Een mail naar een assistent sturen om iets te verkrijgen, en ook hier laat het antwoord nog steeds op zich wachten. *oh, oh, oh, oh, maar als er moet betaald worden, kunnen we wel snel zijn hoor.*
- Een mail sturen naar een klant, en ook hier blijft het antwoord uit. *maar als er iets moet gedaan worden, kennen ze 'asap' plots wel.*
- Op maandag beginnen detoxen, met de intentie om door te gaan voor de volgende 28 dagen. *die  sugar-kick doorsta je niet voor niets*
- Op maandagavond in een afkick van jewelste, gelijk een halve zottin groenten staan snijden en quinoa staan koken voor gans de week. *planning is everything beebie*
- Op dinsdag te horen krijgen dat het geapprecieerd zou worden dat je mee gaat dineren 's avonds, met je baas. *Niks voor mij. Ik doe niet mee aan 'belangrijk zijn, en dineren, en meetings, en lunchbesprekingen en conference calls, en deals, en recepties en netwerken. NIET.*
- Hierdoor moest ik mijn les met de hondentovenares missen. *Ja, ik ben liever met mijn hond bezig, dan dat ik zit te 'smoochen' en 'billeke reus' te doen in een antwerps restaurant*
- Hierdoor moest ik mijn detox annuleren. *1.5 dag aan koppijn en chagrijn voor niks*
- Hierdoor bevond ik mij in één van de betere etablissementen vol getestosteroneerde wezens, gisterenavond. *working my ass off*
- Hierdoor moet ik de les bij de hondenfee vanavond inhalen, waardoor ik mijn 1e les avondschool mis. *alles voor de hond*
- Hierdoor ben ik vandaag hondsmoe. *ah, ja, ik was om 23u nog altijd aan het entertainen. Long after my normal working hours*
- En die gesneden groenten, zijn er aan voor de moeite. *mijn planning is dus down the drain.*
- De nieuwe nationale sport: een bocht met de auto nemen, doen we stapvoets. *ga dan te voet, hé*
- U voor 5 minuten parkeren en een boete krijgen. *echt, mannen, het regent.... Geen pv'kes te typen ofwa?'*
- Een aft in mijn mond, die niet weggaat. *wadadenagedagt*
- Een belastingbrief krijgen voor uw vennootschap. *modderfokkers van kaviaarsossen, waarom werkt een mens eigenlijk nog?*
- De nieuwe nationale sport: als u een oude auto hebt, met een oude nummerplaat en u bent een oude mens, rij dan liefst zoveel mogelijk voor een zilvergrijze, kleine bolide. *ik dus*
- Dit lezen. Japland: go fok yourself. *Sea Sheperd kan mijn maandelijks donatie goed gebruiken*
- De nieuwe nationale sport: plak altijd in het gat van een zilvergrijze Mini met een blondine van den Aldi achter het stuur, als u een 'm'as-tu vu' auto hebt. *ik rij zo traag, omdat de Tegenwerker voor mij zo traag rijdt, gezien de andere nieuwe nationale sporten, zedemee?. En als ge ni mee zijt, zal ik eens op mijn rem gaan staan, zodat ge wel mee zijt EN mij nen nieuwe bumper kunt kopen. CAPICE???*

Volgens mij heb ik klaar en duidelijk uitgelegd wat een Tegenwerker is.
Moest u mij, al briesend, ergens kruisen: gewoon negeren. Of luisteren. Zoals de Chica. With a smile.

Ik trek dus dit weekend naar de zee met 1 van de weinige niet-Tegenwerkers in mijn leven: Darling Lily.
In de hoop dat tegen dat ik terug het binnenland inrijd, het Universum een ander aan het ambeteren is.

Cheers,
C.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten