dinsdag 8 januari 2013

Over C's en andere clichés.

Een gelukkig 2013 toegewenst!
Moet kunnen, een week na de feiten, niet?

'En wat mag ik u wensen, Caroline?' 'Een goe lief, zeker, hahahaha!'
*geeuw*
Voor de onnozelaars op deze wereld: not funny, not funny at all. Bij deze dus.

En, als grote fan van alles waar een C in zit (cava, schoenen, collectie, discotheek, chagrijnig, cafe, champers, cavia, ecologisch, chips, cocktail, communicatie, Daniel Craig, Caroline, alé ge snapt het wel zeker), is daar ook 'cliché'.

Daarom doe ik elk jaar weer enthousiast mee aan het 'goede voornemens leugenpaleis'.
Als daar zijn, met stip terugkerend, al eeuwen aan een stuk:

- afvallen
- sporten
- verkeersregels respecteren, autogewijs
- gezond eten
- afvallen
- vriendelijk zijn tegen losers
- kredietkaart afschaffen
- afvallen
- 2 liter water per dag drinken
- vriendelijk zijn tegen losers
- afvallen
- op dansles gaan (Zoals die van 'So you think you can dance'. Sure.)
- sporten
- afvallen

Alé, you know the story, hé.
Na 1 week, ligt heel dat festival op zijn gat. You know the story weer, hé.
Duuuuuuuuuus, doen we dat juist hetzelfde voor 2013, alleen gaan we deze keer beginnen op 14/01.
Deze kleine verandering zorgt ervoor dat het slaagpercentage stijgt met 500 %.
Noem dit vanaf nu gerust, 'de regel van Rome'.
En zoals het een goede regel betaamt, is hier geen logische verklaring voor.

Binnen 6 dagen beginnen we er aan.
We = de Prinses en ik.
De Prinses is mijn supervriendin.
En we gaan elkaar 'battlen'. Zoals bij The Voice. Aflap. Yeah.
Alé, minder graaf dan:
Voor 4 weken gaan we AL onze slechte gewoontes buiten sjotten.
En omdat ik er altijd vlotjes over moet gaan, houdt dit voor mij in:

- voorbereiden op de 10 miles
- schrapping van: suiker-tv-vet-alcohol-gelduitgaves voor eigen plezier
- mediteren, dagelijks. Toch wel.
- sporten, dagelijks. Toch wel.
- voeden van de bewuste geest, dagelijks. Toch wel.

U begrijpt dan ook, na het lezen van dit lijstje dat 'vriendelijk zijn tegen losers' een brug te ver is.

Ik heb mij een detox-boek aangeschaft, een paar loopschoenen, en heel veel goede wil.
Vanaf maandag is mijn doel: het diploma tot Askeet halen.
Looking forward naar: strak in het pak, zuiver, gezond, verlicht, energetisch, aaaaaah.
En tot die dag, boef ik mijn eigen nog een ongeluk, en lig ik uren voor el television, kwestie van helemaal gedegouteerd te geraken.

Ah ja, 2012 is voorbij, laten we vooral in schoonheid en stijl afscheid nemen.

Cheers,
C.

1 opmerking:

  1. Ik houd wel van een goede mop aan het begin van het jaar.
    En dan liefst nog één die ergens in het midden beter is, dan op het einde...!
    Aaarrgghhh... die goede voornemens... er is al zoveel over geschreven en gezeken.
    Surrealistisch als de mijne altijd geweest zijn, ben ik sinds enkele jaren reeds tot de vaststelling gekomen dat 'mijn' goede voornemens op zijn. Het vat is af, de zak is leeg, de 'C' is op!
    Jammer..., maar o zo handig als het nieuwe jaar ontluikt.
    Ik maak geen goede voornemens meer, en dat bespaart me een desillusie ergens middenin februari...

    Enfin, ik wens 'Coco' en 'da Princez' veel moed en geluk: dat de beste de battle mag winnen.
    En als Rome binnen kort 'strak in het pak' zit, moet ik misschien nog maar eens een bezoekje brengen aan de Sint-Pietersbasiliek of de Trevifontein.
    Het schijnt daar aardig vertoeven.

    Roma locuta, causa finita!

    M.

    BeantwoordenVerwijderen